SARKIS

Wednesday, November 4, 2009

wang ehsan yang kurang ajar!!

kepala otak aku sungguh tertekan bila Jib umum royalti kelate akan dibayar melalui wang ehsan

sebagai seorang ex-banker di pantai timur, aku resign kerana tak setuju dengan perlaksanaan 'pengedaran' wang ehsan melalui bank

kriteria penerima wang ehsan ini membuat aku meluat sebab dah di'set'kan untuk ahli sarkis yang berjawatan tinggi

terma pinjaman cukup mudah; ameno boleh pinjam semaksimum rm500k yang mesti dibayar dalam masa 6 ke 12 bulan, yang menjadikan ia 'produk bank' yang istimewa peminjam akan diberi HIBAH sebanyak 40%

'viable' atau tidak pinjaman tersebut ditolak ke tepi, janji duit mesti masyuk ke dalam 'circus'

boleh tak korang bayangkan betapa istimewanya ameno songlap duit royalti 'ganu waktu tu

pinjam 500 ribu bayar 300 ribu je beb

manisnya 'gula' yang orang 'ganu dapat waktu tu, sampai jadi PAS kalah pada 2004

pada kengkawan yang masih jadi bankers tu, apakah korang nak sangkal kenyataan aku ni?

Adakah sejarah akan berulang kembali?
Aku yakin ia akan berulang dalam bentuk yang lebih licik kali ini

No comments: