SARKIS

Monday, February 1, 2010

pengurangan pegangan GLC>>>udang disebalik mee

terperanjat apabila tetiba kerajaan buat pusingan 360 darjah yang mereka tidak boleh BERNIAGA lagi...mmm

pengurangan pegangan ke atas GLC juga DINAFIKAN ada kaitan dengan usaha menambahbaik ALIRAN TUNAI kerajaan!!!

jadi apakah motif sebenar dasar ataupun polisi baru berkaitan GLC ini?

biasakah anda, rakyat Malaysia dengan isu sebenar BALKIS dan juga Yayasan Basmi Kemiskinan di Selangor? Isunya adalah berkaitan KETELUSAN. Kenapa ENGGAN sangat untuk dikemukakan SEGALA PERBELANJAAN ATAS DANA yang DIBERIKAN oleh KERAJAAN? TAKUT ADA SALAHGUNA KUASA BERBELANJA TERBONGKAR KE ? Kalau takde salah guna ...kemuka sajalah... BERANI KERANA BENAR

berbalik pada isu GLC tadi...nampakkah ke mana hala tuju dasar pengurangan pegangan kerajaan tadi? Ianya adalah untuk menghapuskan dasar campurtangan kerajaan dengan pengurusan ekonomi negara pada masa hadapan?

perasan ke anda...kebanyakan GLC adalah juga syarikat yang bertaraf 'BLUE CHIP INVESTMENT' pada negara yang mana hampir semua MEMONOPOLI EKONOMI bidang yang masing-masing ceburi?

ini adalah langkah untuk mengenakan PR sekiranya mereka berkuasa KELAK dan menguatkan cengkaman kroni kukubesi-ekonomi atas ekonomi Malaysia pada masa hadapan?

kerajaan PR akan hilang punca apabila sektor-sektor ekonomi di Malaysia dipegang sepenuhnya oleh kroni-kroni kukubesi-ekonomi kerana menghadapi masalah untuk berurusan dengan pengurusan syarikat-syerikat monopoli dalam menguruskan ekonomi negara?

jadi...sila ambil berat dan perhatian penuh terhadap isu ini...ianya akan menjadi besar apabila PRU-13 menjelang nanti?

No comments: